ANUNȚ

Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud cu sediul în municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, organizează concurs de recrutare în baza art.VII alin.(3) lit.a) din O.U.G. nr.156/2024 și art.VII alin.(7) din O.U.G. nr.121/2023, pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor publice de execuție vacante, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână de: 
►    auditor, clasa I, gradul profesional superior, ID post:432359  - Compartimentul audit public intern – 1 post;
►    auditor, clasa I, gradul profesional superior, ID post:201000  - Compartimentul audit public intern – 1 post.     

I.    Condiţii de participare la concurs: 
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
►    are cetăţenia română şi domiciliul în România;
►    cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
►    are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
►    are capacitate deplină de exerciţiu;
►    este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
►    îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice (conform anunțului de concurs); 
►    dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
►    îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei
autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
►    nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
►    nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
►    nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
►    nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
►    i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin.(2).
    Condiţia de ocupare a funcţiei publice referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.   

II.    Condiţii pentru ocuparea postului:
►    studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință - știinte economice;
►    vechime minimă în specialitatea studiilor necesară pentru ocuparea funcţiilor publice: 7 ani;
►    avizul obținut conform prevederilor punctului 2.3.3 din Hotărârea Guvernului nr.1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activității de audit public intern.
        În vederea numirii în funcțiile publice de execuție vacante de auditor, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul audit public intern din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, în conformitate cu prevederile pct.2.3.3.1. lit.a) și pct.2.3.3.4.1 din Normele generale privind exercitarea activității de audit public intern aprobate prin H.G. nr.1086/2013, respectiv ale art.465 alin.(2) din Codul Administrativ, aprobat prin O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, candidații admiși la concursul de recrutare vor prezenta avizul Unității Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (UCAAPI), în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării Anunțului privind rezultatul final al concursului.


      

Concursul de recrutare pentru ocuparea funcțiilor publice de execuție vacante constă în 3 probe succesive, după cum urmează:
1)    verificarea eligibilităţii candidaţilor - în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere; Rezultatul selecției dosarelor - Urmează
2)    în data de 21.07.2025, ora 12:00 - proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă; Rezultatul probei scrise - Urmează
3)    interviul, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor - în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului la proba scrisă. Rezultatul probei interviu - Urmează

Probele concursului de recrutare se vor desfășura la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, municipiul Bistrița Piața Petru Rareș nr.1.

III.Dosarul de înscriere la concurs conține, în mod obligatoriu:
a)formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa nr.10 din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din OUG nr.121/2023, postat pe site-ul autorităţii:
www.portalbn.ro, Secţiunea „Informații de interes public” - „Solicitare informații de interes public” - „Formulare tipizate puse la dispoziția cetățenilor”  - „Documente necesare înscriere concurs recrutare”;
b)copia cărţii de identitate;
c)copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d)
copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei  eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor Codului administrativ, după caz;
e)copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f)
copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g)
cazierul judiciar;
h)declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i)declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
    Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
      Copiile de pe actele solicitate se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.


 IV.Modalitatea de înscriere la concurs:
    Dosarele de concurs se pot depune personal de către candidați la sediul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa Piaţa Petru Rareş nr.1, de luni până joi, între orele 07:30 - 16:00, respectiv vineri între orele 07:30 - 13:30, se pot transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se pot transmite în format electronic, la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 18.06.2025-07.07.2025, inclusiv.
       Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro după terminarea programului de lucru al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, respectiv 18.06.2025-07.07.2025, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarele de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului. 
       Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura autorității, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare. 

Bibliografie și tematică: 
1.
Constituția României, republicată;
♦    cu tematica Constituția României, republicată.
2.
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare: 
►    Partea I;
♦    cu tematica Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Definiţii generale aplicabile administraţiei publice; Titlul III Principiile generale aplicabile administraţiei publice.
►    Partea a II-a Titlul I și Titlul II;
♦    cu tematica Titlul I Guvernul; Titlul II Administraţia publică centrală de specialitate.
►    Partea a IV-a Titlul I; 
♦    cu tematica Titlul I Prefectul şi subprefectul.
►    Partea a VI-a Titlul I și Titlul II; 
♦    cu tematica Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Statutul funcţionarilor publici.
3.
Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
♦    cu tematica Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4.
Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
♦    cu tematica Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
5.L
egea nr.672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
♦    cu tematica Capitolul II Organizarea auditului public intern, Capitolul III Desfășurarea auditului public intern, Capitolul IV Auditorii interni.
6.
Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările si completările ulterioare;
♦    cu tematica CAPITOLUL II Principii, reguli și responsabilități, CAPITOLUL III Procesul bugetar, CAPITOLUL IV Împrumuturi, CAPITOLUL V Finanțarea instituțiilor publice.
7.
Hotărârea Guvernului nr.1086/2013 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activității de audit public intern;
♦    cu tematica Partea I: Aplicarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern în România; Partea a-II-a: Metodologia de desfășurare a misiunilor de audit public intern.
8.
O.M.F.P. nr.252/2004 pentru aprobarea Codului privind conduita etică a auditorului intern;
♦    cu tematica Capitolul II: Principii fundamentale, Capitolul III: Reguli de conduită.
9.
O.S.G.G. nr.600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, cu modificările şi completările ulterioare;
♦    cu tematica III.Scopul şi definirea standardelor de control intern managerial; Standardul 16 - Auditul intern; ANEXA nr.2 la cod: PROCEDURA DOCUMENTATĂ, ANEXA nr.4 la cod: INSTRUCȚIUNI privind întocmirea, aprobarea și prezentarea raportului asupra sistemului de control intern/managerial.


A.    Atribuțiile postului de auditor, clasa I, gradul profesional superior, ID post:432359 la Compartimentul audit public intern:
I.    Atribuțiile postului:

1. Răspunde de planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de audit public intern; 
2. Asigură îmbunătăţirea calităţii activităţii de audit public intern urmare, a evaluărilor interne pe care le realizează, cât şi  a evaluărilor externe realizate de organele abilitate;
3. Asigură elaborarea/actualizarea Normelor metodologice specifice activităţii de audit public intern din cadrul Consiliului Județean Bistriţa-Năsăud, pe care după avizare din partea Serviciului Audit Public Intern din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Cluj  le transmite spre aplicare entităţilor aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Consiliului Județean Bistriţa-Năsăud care au organizată funcția de audit;
4. Răspunde de elaborarea şi actualizarea Cartei auditului intern din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud și o supune aprobării Președintelui Consiliului Județean; 
5. Analizează Proiectul Cartei auditului public intern transmis de către  structurile de audit public intern din cadrul entităţilor aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, în vederea avizării Cartei de audit pentru acestea.
6. Realizează evaluări interne periodice, constând din evaluări privind performanţele auditorilor interni, anual şi cu ocazia finalizării misiunii de audit intern, autoevaluări ale sistemului de control intern şi evaluări continue, realizate prin monitorizarea îndeplinirii activităţilor/acţiunilor şi supervizarea misiunilor de audit intern;
7. Asigură elaborarea Programului de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii activităţii de audit intern;
8. Asigură elaborarea  planurilor anuale şi multianuale de audit public intern şi a referatelor de justificare aferente acestora în care se prezintă în sinteză pentru fiecare misiune de audit public intern rezultatele analizei  riscului asociat, criterii semnal şi alte elemente specifice avute în vedere la selectarea misiunii de audit; 
9. Actualizează  planurile de audit public intern prin referate de modificare, generate de modificări legislative sau organizatorice, solicitările conducătorului entităţii publice, schimbări semnificative privind expunerea la riscuri a entităţii sau apariţia unor criterii semnal;
10. Analizează dosarele de avizare depuse de candidaţii pentru ocuparea funcţiei de auditori interni şi realizează un interviu cu aceştia, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii dosarului;
11. Analizează motivele, efectuează investigaţii, are consultări directe cu auditorul intern, în situaţia în care conducătorul entităţii comunică intenţia de revocare a unui auditor intern şi despre motivele acesteia, şi în termen de 10 zile lucrătoare de la inştiinţare, prezintă avizul favorabil sau nefavorabil; 
12. Întocmeşte “Ordinul de serviciu” pe baza planului anual de audit public intern şi îl transmite fiecărui membru al echipei de audit;
13. Verifică, identifică şi analizează incompatibilităţile semnalate de auditori, stabileşte modalitatea în care aceasta poate fi eliminată şi ulterior avizează “Declaratia de independenţă”;
14. Verifică informaţiile cuprinse în “Notificarea privind declanşarea misiunii de audit public intern” şi o semnează;
15 Supervizează  toate  etapele şi procedurile de desfăşurare a misiunilor de audit aflate în derulare;
16. Numeşte, din rândul auditorilor interni, supervizorul misiunii de audit, în situaţia în care participă la efectiv la realizarea unor misiuni de audit şi se asigura că acesta are pregătirea profesională adecvată şi competeţa necesară în vederea realizării activităţii de supervizare;
17. Evaluează stadiul de implementare a recomandărilor şi caracterul adecvat al acţiunilor, funcţie de informările primite de la entităţile / structurile auditate;
18.  Asigură elaborarea raportului  anual al activităţii de audit public intern în care se prezintă modul de realizare a obiectivelor compartimentului de audit public intern pentru anul încheiat; asigură  elaborarea  Raportului anual al activităţii  de audit public intern pe structura standard stabilită de UCAAPI din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; 
19.  Informează Președintele Consiliului Județean în cazul neimplementării la termenele prevăzute a recomandărilor, în vederea dispunerii măsurilor care se impun; Informează UCAAPI despre recomandările neînsuşite de către conducătorul entităţii publice auditate;   
20. Solicită, entităţilor publice aflate în subordine/în coordonare/sub autoritatea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, care au organizată funcţia de audit intern, transmiterea raportului anual pentru activitatea de audit public intern desfăşurată de acestea, până la data de 15 ianuarie a anului următor, pentru anul încheiat, în vederea cuprinderii acestuia în Raportul anual al activităţii  de audit public intern elaborat la nivelul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud; Asigură intocmirea Raportului anual consolidat privind activitatea de audit public  intern desfășurată la nivelul compartimentului de audit public intern din cadrul consiliului județean şi la nivelul  entităţilor publice aflate în subordonare/în coordonare/sub autoritatea Consiliului Județean Bistriţa-Năsăud;
21. Transmite, Raportul anual privind activitatea de audit, către structura UCAAPI din cadrul DGRFP Cluj, cu încadrarea în termenul legal;
22. Înaintează  Curţii  de Conturii  - Camera de Conturi Bistriţa-Năsăud, până la data de 31 martie a fiecărui an, “Raportul anual al activităţii de audit public intern”;
23. Raportează imediat conducătorului entităţii publice şi structurii de control  abilitate iregularităţile sau posibilele prejudicii identificate în realizarea misiunilor de audit public intern;
24. Verifică respectarea normelor, instrucţiunilor, precum şi a Codului privind conduita etică a auditorului intern la compartimentele de audit public intern organizate la nivelul entităţilor publice aflate în subordine/în coordonare/sub autoritate,  prin misiuni planificate sau misiuni ad-hoc;        
25. Coordonează desfăşurarea misiunilor de audit public intern, de asigurare de regularitate/conformitate,  de audit al performanţei şi misiuni de audit de sistem, conform Normelor generale de audit si a Normelor specifice întocmite la nivelul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud în baza metodologiilor elaborate de Ministerul Finanţelor Publice – Unitatea Centrală pentru Armonizarea Auditului Public Intern;
26. Participă la misiuni de audit public intern de  evaluare a activităţii de audit public intern, la entităţile aflate în subordonare/coorodonare/sub autoritatea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, care au organizată funcţia de audit public intern, cu respectarea  Normelor specifice întocmite la nivelul Consiliului Judetean Bistriţa-Năsăud, în baza metodologiilor elaborate de Ministrul Finanțelor Publice – Unitatea Centrală pentru Armonizarea Auditului Public Intern; 
27. Asigură desfăşurarea, în baza procedurii stabilite prin Normele metodologice specifice  privind activitatea de audit public intern, a misiunilor de audit ad-hoc în baza unor tematici punctuale şi specifice, precum şi în baza unor criterii semnal;
28. Participă la derularea misiunilor de audit de asigurare,(regularitate/conformitate, performanței, sistem) consiliere, evaluare, după caz; 
29. Asigură respectarea metodologiei de derulare a misiunilor de audit care presupune parcurgerea tuturor etapelor, fiecare etapă cuprinzând  proceduri specifice şi elaborarea unor documente obligatorii;  
30. Urmărește ca fiecare auditor să-și asigure protecția documentelor generate în activitatea de  audit public intern desfăşurată în cadrul Consiliului Județean, până la arhivarea acestora.
31. Are acces la toate datele şi informaţiile, inclusiv la cele existente în format electronic, generate in cadrul misiunilor de audit şi în cadrul altor activităţi de audit si nonaudit.
32. În situaţia indisponibilităţii coordonatorului activităţii de audit public intern acesta deleagă, auditorul intern care deţine experienţa, cunoştinţele şi abilităţile necesare pentru a prelua temporar activităţile de coordonare ale compartimentului;
33. Întocmeşte/revizuieşte fişele de post pentru personalul din cadrul compartimentului;
34. Întocmeşte în termenele prevăzute de lege, fişele de evaluare pentru personalul din cadrul compartimentului;
35. Asigură întocmirea “Foilor colective de prezenţă”, pe care le înaintează Președintelui Consiliului Județean pentru aprobare;
36. Asigură, anual, întocmirea “Programului pentru pregătirea profesională continuă” pentru personalul din cadrul compartimentului, conform Legii nr.672/2002, privind auditul public intern, republicată;
37. Asigură întocmirea/revizuirea/actualizarea ori de câte ori se consideră necesar a Procedurilor operaţionale elaborate la nivelul compartimentului; 
38. Asigură întocmirea “ Registrului  de riscuri “aferent activităţii de audit public intern, în urma identificării şi analizării riscurilor,  participă la întocmirea Registrului de riscuri care afectează activitatea de audit public intern şi îl transmite responsabilului de riscuri nominalizat la nivelul Consiliului Judeţean;
39. Are  acces la toate datele şi informaţiile, inclusiv la cele existente în format electronic, pe care le consideră relevante pentru scopul şi obiectivele misiunilor, precizate în ordinul de serviciu;
40. În situaţia indisponibilităţii coordonatorului activităţii de audit public intern activităţile desfăşurate de către acesta se delegă,  auditorului intern care deţine experienţa, cunoştinţele şi abilităţile necesare;
41. Respectă prevederile Codului privind conduita etică a auditorului intern, aprobat prin OMFP nr.252/2004.
II. Pentru realizarea responsabilităţilor de conducere, coordonare şi control, exercită următoarele atribuţii specifice:
a)    Atribuţii privind planificarea activităţii:
1.    răspunde de primirea, evidenţa corespondenţei repartizate structurii funcţionale, de soluţionarea acesteia în termen şi comunicarea răspunsurilor, în conformitate cu reglementările interne în materie aprobate prin dispoziţia preşedintelui consiliului judeţean;
2.    asigură repartizarea atribuţiilor, precum şi a sarcinilor specifice activităţilor de specialitate  aferente personalului din cadrul structurii coordonate;
3.    asigură prioritizarea activității personalului din subordine către obiectivele prioritare ale autorității şi stabilește modul de ducere la îndeplinire ale acestora;
4.    asigură elaborarea și implementarea strategiilor din domeniul de competenţă a consiliului județean, la nivelul structurii coordonate.
b) Atribuţii privind activitatea de organizare:
1.    organizează evidenţa operativă a realizării atribuţiilor şi sarcinilor scadente, urmăreşte stadiul realizării şi ia măsuri pentru îndeplinirea acestora, inclusiv prin organizarea periodică de întâlniri de lucru cu personalul din subordine; 
2.    asigură continuitatea activității în cadrul structurii în caz de absență a unui funcționar public/salariat;
3.    participă în mod obligatoriu la şedințele consiliului judeţean sau ale altor foruri deliberative, consultative, executive sau organizatorice înfiinţate în cadrul consiliului judeţean, asigurând asistenţa de specialitate în domeniile şi activităţile de care răspunde, preluând sarcinile trasate şi/sau raportând despre modul de îndeplinire al acestora la termenele stabilite în acest sens sau ori de câte ori este necesar;
4.    răspunde pentru întocmirea și actualizarea fişelor de post pentru personalul din subordine;
5.    face propuneri pentru modificarea şi completarea regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al consiliului județean aferente sectorului de activitate coordonat;
6.    asigură întocmirea programului/raportului săptămânal al structurii pe care o conduce şi repartizează sarcinile zilnice personalului din subordine; 
7.    asigură colaborarea pentru soluţionarea unor probleme complexe cu toate compartimentele de specialitate, instituţiile şi societățile comerciale din subordinea sau de sub autoritatea consiliului judeţean;
8.    răspunde de rezolvarea sarcinilor primite de la preşedinte, în timp util conform metodologiei elaborate în acest sens;
9.    ia măsuri privind studierea şi cunoaşterea de către personalul din subordine a legislaţiei în vigoare şi a reglementărilor interne în vederea aplicării acestora;
10.    avizează planificarea/replanificarea concediilor de odihnă pentru personalul din subordine și asigură efectuarea lor astfel încât activitatea să se desfășoare fără disfuncționalități, asigură rechemarea din concediu în situaţii temeinic justificate;
11.    asigură elaborarea procedurilor privind utilizarea serviciilor online prestate de structura coordonată, conform prevederilor legale și implementarea acestora.
c) Atribuţii privind activitatea de conducere şi coordonare:
1.    răspunde de armonizarea deciziilor și acțiunilor pentru realizarea obiectivelor structurii coordonate;
2.    întocmeşte referate de specialitate şi rapoarte pentru susţinerea proiectelor de hotărâri ale consiliului judeţean şi pentru dispoziţiile preşedintelui consiliului judeţean, în domeniul său de activitate;
3.    răspunde de elaborarea în termen şi cu conţinut corespunzător a analizelor, informărilor, rapoartelor de specialitate, propunerilor de acte administrative şi a altor lucrări elaborate în domeniile de care răspunde, cu respectarea metodologiilor specifice aprobate în acest sens;
4.    asigură şi răspunde de rezolvarea în termen, cu respectarea legislaţiei în vigoare a cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor, propunerilor şi a altor documente de corespondenţă repartizate spre soluţionare structurii;
5.    coordonează activitatea de perfecţionare profesională a personalului structurii pe care o conduce/coordonează, asigurând participarea la cursuri a funcţionarilor publici/personalului contractual şi valorificarea cunoştinţelor acumulate de către aceștia;
6.    răspunde de respectarea programului de activitate şi a disciplinei în muncă de către personalul din subordine;
7.    înaintează, după caz, urmare a analizei  propunerile în vederea ocupării posturilor vacante din cadrul structurii coordonate;
8.    ia măsuri și răspunde de punerea în aplicare, în cel mai scurt timp, a actelor normative specifice domeniului de activitate al structurii conduse, precum și actualizarea în cazul modificărilor și completărilor ulterioare;
9.    acordă asistență de specialitate instituțiilor publice subordonate consiliului județean în domeniul său de activitate;
10.    răspunde de implementarea  strategiilor din domeniul de competenţă  a consiliului județean, la nivelul structurii coordonate.
d) Atribuţii cu privire la activitatea de control:
1.    răspunde de realizarea în termen şi în condiţii calitative corespunzătoare a atribuţiilor şi sarcinilor proprii ce revin structurii funcţionale pe care o coordonează;
2.    verifică modul de îndeplinire a sarcinilor repartizate personalului din subordine;
3.    urmăreşte completarea continuă a fondului de material documentar de specialitate, asigurând contractarea abonamentelor la publicaţiile de specialitate, conform metodologiei, realizarea colecţiilor de acte normative şi de specialitate;
4.    asigură implementarea sistemului controlului intern; 
5.    implementează sistemul de control intern managerial al autorității;
6.    asigură ducerea la îndeplinire la termen a măsurilor dispuse de către Curtea de Conturi și a președintelui consiliului județean în cadrul ședințelor operative;
7.    asigură, în perioada de control, reprezentanților Curții de Conturi, punerea la dispoziție a documentelor solicitate.
e) Atribuţii privind activitatea de evaluare:
1.    asigură periodic analiza şi evaluarea posturilor, a performanţelor profesionale individuale, în raport cu obiectivele individuale și cerinţele postului pentru personalul structurilor funcţionale, conform legii;
2.    verifică, permanent, utilizarea integrală a timpului de muncă a personalului din subordine și asigură creșterea contribuției fiecărui funcționar public/ salariat la rezolvarea sarcinilor încredințate.
B.    Atribuțiile postului de auditor, clasa I, gradul profesional superior, ID post:201000 la  Compartimentul audit public intern:
1. Efectuează activități de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management, management financiar şi control ale Consiliului Județean şi/sau entitățile aflate în subordonarea/coordonarea Consiliului Județean sunt transparente și sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficiență și eficacitate; 
2. Derulează misiuni de audit cu respectarea procedurilor stabilite prin Normele generale şi Normele specifice de audit public intern aprobate de către ordonatorul de credite şi avizate de structura teritoriala a Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern din cadrul Ministerului Finanțelor;
3. Auditează cel puțin o dată la 3 ani, în limita timpului disponibil pe baza planul multianual şi a planului anual, fără a se limita la aceasta, următoarele:
 a) activitățile financiare sau cu implicații financiare desfășurate de entitatea publică din momentul constituirii angajamentelor de plată până la utilizarea fondurilor provenite din finanțarea externă;
 b) plățile asumate prin angajamentele bugetare legale, inclusiv din fondurile comunitare;
 c) administrarea patrimoniului, precum și vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unității administrativ teritoriale;
 d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unității administrativ teritoriale;
 e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare și stabilire a titlurilor de creanță, precum și a facilităților acordate la încasarea acestora;
 f) alocarea creditelor bugetare;
 g) sistemul contabil si fiabilitatea acestuia;
 h) sistemul de luare a deciziilor;
 i) sistemele de conducere și control, precum și riscurile asociate acestora;
 j) sistemele informatice;
 k alte sisteme funcţionale din cadrul entităţii.
4. Elaborează raportul anual al activității de audit public intern care prezintă modul de realizare a obiectivelor compartimentului de audit public intern pentru anul încheiat;
5. Elaborează Raportul anual al activităţii de audit public intern pe structura standard stabilită de UCAAPI din cadrul Ministerului Finanțelor;
6. Solicită entităților publice aflate în subordine/în coordonare/sub autoritatea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, care au organizată funcția de audit intern, transmiterea raportului anual pentru activitatea de audit public intern desfășurată de acestea, până la data de 15 ianuarie a anului următor, pentru anul încheiat, în vederea prelucrării şi cuprinderii acestuia în Raportul anual al activității de audit public intern elaborat la nivelul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud; întocmește Raportul anual consolidat privind activitatea de audit public intern desfășurată la nivelul compartimentului de audit public intern din cadrul consiliului județean şi la nivelul entităţilor publice aflate în subordonare/în coordonare/sub autoritatea Consiliului Județean Bistriţa-Năsăud;
7. Elaborează proceduri documentate si/sau efectuează revizuirea ori de câte ori se consideră necesar, a Procedurilor operaționale elaborate la nivelul Compartimentului; 
8. Derulează misiuni de audit public intern, de asigurare(de regularitate/conformitate, de audit al performanței și misiuni de audit de sistem), conform Normelor generale de audit şi Normelor specifice întocmite la nivelul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud în baza metodologiilor elaborate de Ministrul Finanțelor Publice – Unitatea Centrală pentru Armonizarea Auditului Public Intern;
9. Respectă metodologia de derulare a misiunilor de audit care presupune parcurgerea a 4 etape, fiecare etapă cuprinzând proceduri specifice şi elaborarea unor documente obligatorii; 
10. Întocmește documentele specifice Etapei 1 Pregătirea misiunii, respectiv “Declarația de independența”, “Notificarea structurii auditate privind declanșarea misiunii de audit public intern”;
 10.1. Pregătește si organizează “Ședința de deschidere”, și întocmește “Minuta ședinței de deschidere”;
 10.2. Realizează constituirea/actualizarea dosarului permanent și întocmește “Chestionarul de luare la cunoștința” și “Studiu preliminar”;
10.3. Întocmește “Analiza riscurilor” în funcție de prelucrarea și documentarea informațiilor din Dosarul permanent și din Studiul preliminar; 
10.4. Elaborează “Programul misiunii de audit public intern”; 
11. Desfășoară activități specifice Etapei 2 Intervenția la fața locului, respectiv colectează și analizează probe de audit, efectuează testări bazate pe eșantionare, întocmește documente specifice în situaţia constatării de disfuncționalități, respectiv “Fișe de Identificare și Analiză a Problemei” (FIAP), întocmește “Formularul de Constatare și Raportare a Iregularităților” (FCRI), în situaţia constatării de iregularități sau posibile prejudicii;
11.1. Revizuiește documentele colectate ca probe de audit și întocmește Nota centralizatoare a documentelor de lucru;
11.2. Constituie pe secțiuni, dosarele misiunii de audit;
11.3. Organizează și desfășoară “Ședința de închidere, finalizată prin întocmirea “Minutei ședinței de închidere”; 
12. Realizează în cadrul Etapei 3 Raportarea rezultatelor misiunii prin elaborarea „Proiectului raportului de audit public intern, transmiterea Proiectului către structura auditată, în vederea analizării acestuia şi formulării punctului de vedere în termen de maxim 15 zile calendaristice de la primire;
13. Organizează, în termen de 10 zile calendaristice de la primirea punctelor de vedere, Reuniunea de conciliere, finalizată prin întocmirea documentului “Minuta reuniunii de conciliere”, în cazul formulării de către structura auditată de puncte de vedere divergente față de constatările și recomandările cuprinse în Proiectul de Raport de audit intern ;
14. Elaborează „Raportul de audit public intern", pe care-l înaintează spre avizare ordonatorului principal de credite;
14.1. Transmite structurii auditate Raportul de audit public intern, după obținerea avizului;
15. Întocmește în Etapa 4 „Urmărirea recomandărilor“, „Fișa de urmărire a implementării recomandărilor”, verifică progresele înregistrate în implementarea recomandărilor, actualizează fișa de urmărire a recomandărilor conform informărilor primite periodic de la structurile auditate sau în urma verificărilor efectuate de auditori, informează Președintele Consiliului Județean în cazul neimplementării la termenele prevăzute a recomandărilor, în vederea dispunerii măsurilor care se impun;
16. Desfăşoară misiuni de audit public intern de consiliere, și misiuni de evaluare conform Normelor generale de audit şi Normelor specifice întocmite la nivelul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, şi a ordinului de serviciu, după caz;
17. Desfășoară, în baza procedurii stabilite prin Normele generale de audit şi Normele metodologice specifice privind activitatea de audit public intern, misiuni de audit ad-hoc în baza unor tematici punctuale și specifice, precum şi în baza unor criterii semnal ale conducătorului entităţii şi a ordinului de serviciu, după caz;
18. Supervizează activitățile desfășurate pe tot parcursul derulării unei misiuni de audit public intern, în situaţia în care este nominalizat în acest scop prin Ordinul de serviciu, cu respectarea Normelor specifice elaborate la nivelul structurii de audit din cadrul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud;
19. Participă la elaborarea Programului de asigurare şi îmbunătățire a calității activității de audit intern conform metodologiei stabilite prin Normele generale de audit si Normele specifice elaborate la nivelul structurii de audit; 
20. Întocmeste/revizuiește/actualizează ori de câte ori se consideră necesar, Procedurile la nivelul Compartimentului;
21. Întocmeste Registrul de riscuri aferent activității de audit public intern, în urma identificării și analizării riscurilor care afectează activitatea de audit public intern şi îl transmite periodic responsabilului de riscuri nominalizat la nivelul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud;
22. Participă după caz la elaborarea de norme metodologice specifice privind exercitarea activităţii de audit public intern în cadrul Consiliului Județean Bistriţa-Năsăud, care se supun avizării Serviciului Audit Public Intern din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Cluj, urmând ca aceste norme să fie aplicate şi la nivelul entităţilor în care funcționează structuri de audit public intern;
23. Participă la elaborarea Proiectul Planului multianual de audit public intern şi a tuturor anexelor aferente acestuia; 
24. Participă la elaborarea Proiectul Planului anual de audit public intern şi a tuturor anexelor aferente acestuia prevăzute în norme metodologice de audit public intern; 
25. Elaborează Raportul de activitate săptămânal;
26. Informează imediat conducătorul entității publice, iregularitățile sau posibilele prejudicii identificate în realizarea misiunilor de audit public intern;
27. Are acces la toate datele şi informațiile, inclusiv la cele existente în format electronic, pe care le consideră relevante pentru scopul și obiectivele precizate în ordinul de serviciu;
28. Solicită date, informații precum şi copii ale documentelor, certificate după caz, de la persoanele fizice și juridice, în legătură cu structura auditată, iar acestea au obligația de a le pune la dispoziție la data solicitată;
29. Păstrează confidențialitatea asupra datelor, faptelor sau situațiilor pe care le-a constatat în derularea misiunilor de audit;
30. Este responsabil de protecția documentelor referitoare şi necesare la auditul public intern desfășurat la o entitate publică;
31. Este responsabil de protecția documentelor generate în timpul și după auditul public intern desfășurat la o entitate publică, precum și a documentelor generate în cadrul compartimentului;
32. Asigură accesul la toate datele şi informațiile, din cadrul compartimentului inclusiv la cele existente în format electronic, rezultate în urma misiunilor desfășurate;
33. Respectă programul de lucru stabilit şi informează superiorul ierahic atunci când părăsește instituția sau locul de desfăşurare a misiunii de audit, în timpul programului de lucru;
34. Respectă prevederile Codului privind conduita etică a auditorului intern, aprobat prin OMFP nr.252/2004.
Notă: atribuțiile sunt extrase din fișa posturilor vacante.
        
          Relaţii suplimentare se pot obţine la Compartimentul resurse umane (persoană de contact: Clapa Ileana-Maria - consilier principal) din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, telefon 0263-211460 sau 0263-213657, fax:0263214750, e-mail: clapa.ileana@portalbn.ro.

       
 


PREŞEDINTE,
EMIL RADU MOLDOVAN

 


 

 

 
Close Search Window