ANUNȚ

     Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud cu sediul în municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, organizează concurs de recrutare în baza art.VII alin.(2) lit.a) din O.U.G. nr.115/2023 și art.VII alin.(7), art.XI, art.XII din O.U.G. nr.121/2023, pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de execuție vacantă, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână de:

♦ consilier, clasa I, grad profesional asistent - Compartimentul mediu, utilități publice, ghișeu unic de eficiență energetică, Serviciul coordonare servicii publice, mediu, Structura Arhitect șef - 1 post.

I. Condiţii de participare la concurs:

     Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
♦ are cetăţenia română şi domiciliul în România;
♦ cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
♦ are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
♦ are capacitate deplină de exerciţiu;
♦ este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
♦ îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
♦ nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
♦ nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
♦ nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
♦ nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
 

II. Condiţii de studii și alte condiții specifice prevăzute în fișa postului: 

♦ studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință-inginerie civilă: domeniile (de licență) - inginerie civilă și ingineria instalaţiilor;
♦ vechime în specialitate studiilor necesară pentru exercitarea funcţiei publice: 1 an.
     
    Concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă constă în 3 probe succesive, după cum urmează:
   a) verificarea eligibilităţii candidaţilor - în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere; 
   b) în data de 17.10.2024, ora 12:00 - proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă;
   c) interviul, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor - în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului la proba scrisă. 

     Probele concursului de recrutare se vor desfășura la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, municipiul Bistrița, Piața Petru Rareș nr.1.
   

III. Dosarul de înscriere la concurs conține, în mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa 10 din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din OUG nr.121/2023, postat pe site-ul autorităţii: www.portalbn.ro, Secţiunea „Informații de interes public” - „Solicitare informații de interes public” - „Formulare tipizate puse la dispoziția cetățenilor”  - „Documente necesare înscriere concurs recrutare”;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor Codului administrativ, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
    Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
   Copiile de pe actele solicitate se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

IV. Modalitatea de înscriere la concurs:

      Dosarele de concurs se pot depune personal de către candidați la sediul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa Piaţa Petru Rareş nr.1, de luni până joi, între orele 07:30 - 16:00, respectiv vineri între orele 07:30 - 13:30, se pot transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se pot transmite în format electronic, la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 12.09.2024-01.10.2024, inclusiv.
       Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro după terminarea programului de lucru al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, respectiv 12.09.2024-01.10.2024, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
       Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura autorității, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.

V. Bibliografia/ Tematica/ Atribuțiile postului

BIBLIOGRAFIA/TEMATICA DE CONCURS
1. Constituția României, republicată;

      ♦ cu tematica: Constituția României, republicată.
2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- Partea I;

     ♦ cu tematica: Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Definiţii generale aplicabile administraţiei publice; Titlul III Principiile generale aplicabile administraţiei publice.
- Partea a II-a Titlul I și Titlul II;
     ♦ cu tematica: Titlul I Guvernul; Titlul II Administraţia publică centrală de specialitate.
- Partea a IV-a Titlul I;
     ♦ cu tematica: Titlul I Prefectul şi subprefectul.
- Partea a VI-a Titlul I și Titlul II;
     ♦ cu tematica: Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Statutul funcţionarilor publici.
3. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 
     ♦ cu tematica: Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
♦ cu tematica: Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
5. Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
♦ cu tematica: CAPITOLUL I Autorizarea executării lucrărilor de construcţii;
♦ cu tematica: ANEXA 1 Conținutul-cadru al documentaţiei tehnice D.T. pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii;
♦ cu tematica: ANEXA 2 Definirea unor termeni de specialitate utilizaţi în cuprinsul legii.
6. Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă;
♦ cu tematica: Componenta 16 REPowerEU - Investiţiile I4 şi I7.
7. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.92/2024 privind înfiinţarea reţelei naţionale de ghişee unice de eficienţă energetică;
♦ cu tematica: Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.92/2024 privind înfiinţarea reţelei naţionale de ghişee unice de eficienţă energetică.
 

ATRIBUȚIILE POSTULUI:

A. Atribuții conform prevederilor art.6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.92/2024 privind înfiinţarea reţelei naţionale de ghişee unice de eficienţă energetică, HCJBN nr.109/2024:
1. Atribuții generale:
a) oferă prin intermediul site-urilor web ale autorităţilor publice, centralizate într-o secţiune dedicată pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi la cerere, la sediul acestora sau telefonic, un serviciu public de informare, consiliere tehnică şi sprijin, pentru proprietarii de locuinţe individuale sau colective, pentru asociaţiile de proprietari şi pentru asocierile/comunităţile interesate pentru realizarea unor proiecte de eficienţă energetică şi/sau construcţia de noi capacităţi de producere de energie din surse regenerabile şi/sau stocare, de transformare în utilizatori activi de reţea sau de formare a unor comunităţi de energie ale cetăţenilor;
b) consiliază cetăţenii să dezvolte un proiect de renovare energetică, să acceseze programe de finanţare publice sau mecanisme de creditare şi îi îndrumă pe aceştia către profesionişti competenţi pe tot parcursul proiectului de renovare;
c) oferă informaţii privind legislaţia referitoare la performanţa energetică a clădirilor;
d) organizează şi întreţine o secţiune specifică privind eficienţa energetică în clădiri, uşor accesibilă pe site-ul consiliului județean, care cuprinde linkul către punctul unic de informare online;
e) iniţiază protocoale de colaborare cu autorităţile şi instituţiile publice emitente de avize şi acorduri, autorităţile şi instituţiile publice şi celelalte entităţi responsabile cu procesul de autorizare/avizare pentru obţinerea calităţii de prosumator şi de comunitate de energie, inclusiv pentru activităţile de eficientizare energetică a clădirilor, pentru ca acestea să acorde prioritate procesului de autorizare/avizare a proiectelor iniţiate cu sprijinul ghişeelor unice de eficienţă energetică;
f) desfăşoară campanii de informare privind eficienţa energetică în clădiri şi utilizarea surselor regenerabile de energie în clădiri şi gospodării;
g) transmite Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, semestrial, informaţii centralizate privind toate investiţiile în renovare energetică realizate din fonduri publice sau private finalizate, cele pentru care au fost aprobate cereri de finanţare şi cele pentru care au fost acordate autorizaţii de construire, indiferent de sursa de finanţare, pentru monitorizarea atingerii ţintelor naţionale de reducere a consumului de energie stabilite prin Strategia naţională de renovare pe termen lung pentru sprijinirea renovării parcului naţional de clădiri rezidenţiale şi nerezidenţiale, atât publice, cât şi private, şi transformarea sa treptată într-un parc imobiliar cu un nivel ridicat de eficienţă energetică şi decarbonat până în 2050, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1.034/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
2. Atribuţii specifice de sprijin pentru implementarea investiţiilor I4 şi I7 din componenta 16 REPowerEU a Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României (PNRR), pentru perioada 2024 - 2026:
a) sprijină Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene în implementarea investiţiilor I4 şi I7, acordând informaţii pentru toţi beneficiarii potenţiali ai investiţiilor, respectiv facilitând implementarea investiţiilor, şi oferă asistenţă tehnică pentru accesarea fondurilor şi implementarea proiectelor din punct de vedere administrativ, pentru consumatorii vulnerabili de energie şi pentru gospodăriile afectate de sărăcie energetică;
b) facilitează, cu respectarea principiilor de transparenţă şi liberă concurenţă, stabilirea relaţiilor economice dintre consumatorii vulnerabili de energie sau gospodăriile afectate de sărăcie energetică, potenţiali beneficiari ai investiţiilor, şi firmele de proiectare şi execuţie în construcţii şi/sau instalaţii ce pot asigura participarea la programele de investiţii, în condiţiile legii;
c) verifică şi stabilesc la nivel judeţean, cu sprijinul autorităţilor administraţiei publice locale de la nivelul municipiilor, oraşelor sau comunelor, după caz, îndeplinirea de către consumatorii vulnerabili de energie, gospodăriile afectate de sărăcie energetică şi/sau firmele de construcţii şi instalaţii a condiţiilor specifice investiţiilor I4 şi I7 din componenta 16 REPowerEU;
d) realizează, pe bază de eşantion, verificări pe teren cu privire la modul în care au fost implementate investiţiile I4 şi I7 din componenta 16 REPowerEU, în special cele dedicate consumatorilor vulnerabili de energie şi gospodăriilor afectate de sărăcie energetică, conform cerinţelor furnizate de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
3. Oferă cetățenilor informaţii privind:
a) implementarea proiectelor de renovare energetică a clădirilor şi a proiectelor de montare de instalaţii de producere a energiei din surse regenerabile;
b) paşii necesari pentru renovarea unei clădiri;
c) paşii necesari pentru instalarea unei surse regenerabile de energie şi dobândirea statutului de prosumator;
d) categoriile de specialişti care au dreptul potrivit legii să realizeze auditul energetic pentru clădiri, certificatul de performanţă energetică, expertiza tehnică, proiectul tehnic de instalaţii, cel de arhitectură şi cel de structură, precum şi proiectele necesare instalării surselor regenerabile de energie, precum şi, după caz, accesul către registrele oficiale ale acestora;
e) tipurile de renovare posibile, respectiv renovare moderată, aprofundată sau integrată şi categoriile de costuri aferente.
B. Atribuții privind managementul și gestionarea deșeurilor:
a) Urmărește investițiile, construcțiile aflate în exploatare, inclusiv realizează activitățile de urmărire a comportării în timp a acestora, realizate în cadrul proiectului „Sistem de management integrat al deşeurilor solide în judeţul Bistriţa-Năsăud”, respectiv Centrul de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu, Județul Bistrița-Năsăud, Stațiile de transfer și Centrele de colectare din Județul Bistrița-Năsăud și Punctele de colectare a deșeurilor din județul Bistrița-Năsăud;
b) Participă împreună cu reprezentanți ai Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Municipale în județul Bistrița-Năsăud la inventarierea, preluarea, predarea și monitorizarea infrastructurii realizate în cadrul proiectului „Sistem integrat de management al deşeurilor municipale în judeţul Bistriţa-Năsăud”;
c) Realizează activități referitoare la construirea celulelor 3 și 4 din cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu;
d) Verifică modul de ducere la îndeplinire de către operatorul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu a activităților privind construirea noilor celule și închiderea celulelor în care s-a sistat depozitarea din cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu, în conformitate cu prevederile contractuale și cu termenele și normativele legale privind închiderea depozitelor de deșeuri;
e) Verifică modul de ducere la îndeplinire de către operatorul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu a activităților privind finalizarea instalaţiei de captare a biogazului aferente celulei nr.1 din cadrul Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu;
f) Participă la actualizarea bazelor de date privind serviciile comunitare de utilităţi publice din județ;
C. Alte atribuții specifice:
1.    Participă, ca membru în echipe de proiect, la implementarea proiectelor de mediu finanţate din fonduri guvernamentale/europene/bugetul județului;
2.    Face parte din comisiile de recepție a bunurilor/serviciilor/lucrărilor din cadrul proiectelor/contractelor;
3.    Colaborează cu toate compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al consiliului județean în ceea ce privește activitatea de implementare a proiectelor și în ceea ce privește asistența pentru diferite probleme legate de întocmirea contractelor a căror responsabil este desemnat cu implementarea lor;
4.    Participă la arhivarea documentelor după finalizarea proiectelor, în conformitate cu prevederile contractelor de finanțare și a legislației privind arhivarea documentelor;
5.    Furnizează date pentru fundamentarea bugetului propriu al consiliului județean prin stabilirea necesarului de fonduri pentru desfășurarea activităților specifice;
6.    Elaborează și redactează rapoarte de specialitate, proiecte de hotărâri şi dispoziţii specifice domeniului de activitate în vederea aprobării de către consiliul judeţean/preşedinte;
7.    Asigură arhivarea documentelor repartizate și produse, conform actelor normative în vigoare;
8.    Colaborează cu direcţiile/serviciile de specialitate, în vederea atribuirii contractelor de servicii/furnizare/lucrări publice cuprinse în programul anual de investiţii publice;
9.    Asigură rezolvarea în termen a scrisorilor, sesizărilor, petiţiilor şi solicitărilor repartizate, conform Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv prin deplasare în teren;
10.    Întocmeşte informări şi rapoarte la solicitarea șefului ierarhic;
11.    Îndeplinește și alte activități specifice aflate în legătură directă cu atribuțiile de serviciu, rezultate din acte normative sau încredințate de conducerea consiliului județean.

Notă: atribuțiile sunt extrase din fișa postului vacant.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Compartimentul resurse umane (persoană de contact: Clapa Ileana-Maria - consilier principal) din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, telefon 0263-213.657, fax: 0263-214.750, e-mail: clapa.ileana@portalbn.ro.

PREŞEDINTE,
EMIL RADU MOLDOVAN

 
Close Search Window