ANUNȚ
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud cu sediul în municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, organizează concurs de recrutare în baza art.VII alin.(3) din O.U.G. nr.115/2023 și art.VII alin.(7), art.XI din O.U.G. nr.121/2023, pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de execuție vacantă, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână de:
♦ consilier juridic, clasa I, grad profesional superior – Compartimentul juridic, coordonare consilii locale, Direcția juridică, administrație locală – 1 post.
I. Condiţii de participare la concurs:
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
♦ are cetăţenia română şi domiciliul în România;
♦ cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
♦ are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
♦ are capacitate deplină de exerciţiu;
♦ este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
♦ îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice (conform anunțului de concurs);
♦ nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
♦ nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
♦ nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
♦ nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
♦ i s-a aplicat una dintre modalitățile de ocupare a funcțiilor publice prevăzute la art.466 alin.(2) din Codul administrativ.
II. Condiţii pentru ocuparea postului:
♦ studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință - științe juridice: domeniul (de licență) drept, specializarea - drept;
♦ vechime minimă în specialitate studiilor necesară pentru ocuparea funcţiei publice: 7 ani.
Concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă constă în 3 probe succesive, după cum urmează:
1) verificarea eligibilităţii candidaţilor - în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere;
2) în data de 12.11.2024, ora 12:00 - proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă;
3) interviul, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor - în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului la proba scrisă.
Probele concursului de recrutare se vor desfășura la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, municipiul Bistrița, Piața Petru Rareș nr.1.
III. Dosarul de înscriere la concurs conține, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa 10 din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din OUG nr.121/2023, postat pe site-ul autorităţii: www.portalbn.ro, Secţiunea „Informații de interes public” - „Solicitare informații de interes public” - „Formulare tipizate puse la dispoziția cetățenilor” - „Documente necesare înscriere concurs recrutare”;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor Codului administrativ, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele solicitate se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
IV. Modalitatea de înscriere la concurs:
Dosarele de concurs se pot depune personal de către candidați la sediul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa Piaţa Petru Rareş nr.1, de luni până joi, între orele 07:30 - 16:00, respectiv vineri între orele 07:30 - 13:30, se pot transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se pot transmite în format electronic, la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 11.10.2024-30.10.2024, inclusiv.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro după terminarea programului de lucru al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, respectiv 11.10.2024-30.10.2024, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura autorității, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.
V. Bibliografia/ Tematica/ Atribuțiile postului
BIBLIOGRAFIA/TEMATICA DE CONCURS
1.Constituția României, republicată:
♦ cu tematica: Constituția României, republicată.
2.Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- Partea I Dispoziţii generale;
♦ cu tematica: Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Definiţii generale aplicabile administraţiei publice; Titlul III Principiile generale aplicabile administraţiei publice.
- Partea a II-a Administraţia publică centrală
♦ cu tematica: Titlul I Guvernul; Titlul II Administraţia publică centrală de specialitate.
- Partea a III-a Administraţia publică locală
♦ cu tematica: Titlul V Autorităţile administraţiei publice locale: Capitolul I Dispoziţii generale; Capitolul VI Consiliul judeţean; Capitolul VIII Actele autorităţilor administraţiei publice locale.
- Partea a IV-a Prefectul, instituţia prefectului şi serviciile publice deconcentrate
♦ cu tematica: Titlul I Prefectul şi subprefectul.
- Partea a V-a Reguli specifice privind proprietatea publică şi privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale
♦ cu tematica: Titlul I Exercitarea dreptului de proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale; Titlul II Exercitarea dreptului de proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale.
- Partea a VI-a Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice
♦ cu tematica: Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Statutul funcţionarilor publici.
3. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
♦ cu tematica: Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare (integral).
4.Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare:
♦ cu tematica: Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare (integral).
5.Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
- Cartea a III-a Despre bunuri
♦ cu tematica: Titlul I Bunurile şi drepturile reale în general; Titlul II Proprietatea privată; Titlul III Dezmembrămintele dreptului de proprietate privată; Titlul VI Proprietatea publică.
- Cartea a V-a Despre obligații
♦ cu tematica: Titlul II Izvoarele obligaţiilor; Titlul III Modalităţile obligaţiilor; Titlul V Executarea obligaţiilor; Titlul VII Stingerea obligaţiilor; Titlul IX Diferite contracte speciale: Capitolul I Contractul de vânzare - Secțiunea 1 Dispoziții generale și Secțiunea a 2-a Vânzarea bunurilor imobile; Capitolul V Contractul de locaţiune – Secțiunea 1 Dispoziţii generale; Capitolul IX Contractul de mandat - Secțiunea 1 Dispoziţii comune; Secțiunea a 2-a - Mandatul cu reprezentare.
- Cartea a VI-a Despre prescripţia extinctivă, decădere şi calculul termenelor
♦ cu tematica: Titlul I Prescripţia extinctivă; Titlul II Regimul general al termenelor de decădere; Titlul III Calculul termenelor.
6.Legea nr.134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
- Cartea I Dispoziții generale
♦ cu tematica: Titlul I Acţiunea civilă; Titlul II Participanţii la procesul civil – Capitolul II Părțile; Titlul III Competenţa instanţelor judecătoreşti; Titlul IV Actele de procedură; Titlul V Termenele procedurale.
- Cartea a II-a Procedura contencioasă
♦ cu tematica: Titlul I Procedura în faţa primei instanţe; Titlul II Căile de atac.
7.Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
♦ cu tematica: Legea nr.554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare (integral).
ATRIBUȚIILE POSTULUI:
1. Asigură reprezentarea intereselor judeţului, ale consiliului judeţean şi preşedintelui consiliului judetean, în faţa instanţelor judecătoreşti sau a altor organe de jurisdicţie, a organelor de urmărire penală, a notarilor publici, precum şi în raporturile cu alte persoane juridice şi fizice;
2. Acordă asistenţă juridică de specialitate consiliilor locale şi primarilor, la cererea expresă a acestora, în baza rezoluției scrise a șefului ierarhic;
3. Răspunde de iniţierea şi întocmirea cererilor de chemare în judecată, ale celor pentru exercitarea căilor de atac ordinare şi extraordinare conform legii, în dosarele procesuale în care reprezintă instituţia;
4. Propune şi promovează toate măsurile prevăzute de lege pentru soluţionarea cauzelor în care este parte judeţul sau consiliul judeţean în dosarele procesuale în care reprezintă instituţia;
5. Răspunde de verificarea conformităţii cu dispoziţiile legale şi avizarea actelor care angajează răspunderea patrimonială a consiliului judeţean, contractele şi alte acte de gestiune şi răspunde cu privire la legalitatea acestora, repartizate de şeful ierarhic prin rezoluție scrisă;
6. Realizează avizarea în urma verificării competenţei materiale a iniţiatorului şi a emitentului, precum şi a formei, conţinutului, structurii, limbajului, stilului și a conformităţii cu dispoziţiile legale, a propunerilor de acte administrative iniţiate în exercitarea atribuţiilor proprii consiliului judeţean şi ale preşedintelui care urmează a fi supuse dezbaterii sau emiterii, a proiectelor de hotărâri sau dispoziţii şi răspunde cu privire la legalitatea acestora;
7. Verifică și avizează din punct de vedere juridic notele de fundamentare la proiectele de hotărâri, repartizate de şeful ierarhic, prin rezoluție scrisă;
8. Acordă asistenţă de specialitate pentru: redactarea notelor de fundamentare, elaborarea proiectelor de hotărâri ale consiliului judeţean, proiectelor de dispoziţii ale preşedintelui consiliului judeţean;
9. Formulează în colaborare, cu celelalte structuri din aparatul de specialitate al consiliului județean și transmite punctele de vedere cu privire la propunerile de proiecte de acte normative transmise de Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România;
10. Asigură asistenţa juridică de specialitate pentru proiectele finanţate din fonduri ale Uniunii Europene şi/sau guvernamentale, repartizate potrivit dispoziţiei preşedintelui;
11. Întocmeşte contestaţiile, acţiunile în contencios administrativ, întâmpinările şi asigură reprezentarea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud/Judeţului Bistriţa-Năsăud, pentru proiectele finanţate din fonduri europene şi/sau guvernamentale, repartizate potrivit dispoziţiei preşedintelui;
12. Acordă asistență juridică la elaborarea proiectelor de hotărâri, regulamente, referate şi dispoziţii, studii, informări, instrucţiuni, contracte, precum şi a altor acte cu caracter normativ sau individual, elaborate de biroul/serviciul/direcţia pentru care asigură asistenţă de specialitate, încadrându-le din punct de vedere juridic şi urmăreşte soluţionarea în termen a cererilor repartizate de şeful ierarhic;
13. Participă la realizarea procedurilor referitoare la exproprierea pentru cauză de utilitate publică pentru obiectivele de interes judeţean conform dispoziţiilor Legii nr.255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Legii nr.33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
14. Răspunde de activitatea de identificare a persoanelor înscrise în Buletinul Procedurilor de Insolvență aflate în relații contractuale cu Județul Bistrița-Năsăud;
15. Efectuează şi răspunde de lucrările necesare în vederea actualizării inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al Judeţului Bistriţa-Năsăud, conform legislaţiei în vigoare;
16. Redactează proiectul de hotărâre de atestare a inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Judeţului Bistriţa-Năsăud în colaborare cu Compartimentul administrare domeniul public și privat;
17. Comunică hotărârile judecătorești definitive structurilor din cadrul aparatului de specialitate al consiliului județean, competente în vederea executării acestora;
18. Colaborează cu Direcţia economică şi acordă asistenţă de specialitate la întocmirea actelor de executare silită în vederea recuperării creanţelor bugetare conform legislaţiei în vigoare şi răspunde cu privire la legalitatea acestora;
19. Acordă asistenţă juridică şi, după caz, asigură activitatea de secretariat în diferite comisii constituite prin dispoziţie a preşedintelui consiliului judeţean, în temeiul prevederilor legale;
20. Participă la elaborarea unor studii şi programe pentru realizarea reformei în domeniul administrației publice locale;
21. Umăreşte şi analizează cu caracter permanent atribuţiile şi reglementările metodologice stabilite prin regulamente şi reglementări interne proprii instituţiei, precum și ale serviciilor publice de interes judeţean, în contextul evoluţiei sistemului de reglementări legislative;
22. Studiază şi îşi însuşeşte actele normative publicate în Monitorul Oficial al României, și Hotărârile Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, publicate în Monitorul Oficial Local; formulează puncte de vedere cu privire la modul de aplicare a actelor normative la cererea structurilor din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, conform rezoluției șefului ierarhic;
23. Întocmeşte, revizuieşte şi actualizează, după caz, procedurile specifice Compartimentului juridic, coordonare consilii locale, repartizate de şeful ierarhic prin rezoluție scrisă;
24. Completează, la zi, Registrul de evidenţă a cauzelor în care a asigurat reprezentarea, opisul alfabetic al cauzelor, Lista și stadiul cauzelor întocmită săptămânal, înregistrând numărul dosarului, instanţa competentă cu soluţionarea cauzei, obiectul acestuia, părţile, termenele de judecată şi soluţiile pronunţate;
25. Centralizează și înaintează directorului executiv al Direcției juridice, administrație locală, Lista și stadiul cauzelor întocmită săptămânal, în fiecare zi de vineri pentru săptămâna viitoare;
26. Participă la implementarea proiectelor finanțate din fonduri rambursabile/ nerambursabile, naționale sau externe unde este nominalizat prin dispoziție a președintelui consiliului județean în echipele interne de proiect.
27. Operează în <Biroul de lucru> din cadrul programului specific de registratură.
Notă: atribuțiile sunt extrase din fișa postului vacant.
Relaţii suplimentare se pot obţine la Compartimentul resurse umane (persoană de contact: Rais Daniela-Maria - consilier superior) din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, telefon 0263-211460 sau 0263-213657, fax:0263214750, e-mail: rais.daniela@portalbn.ro
PREŞEDINTE,
EMIL RADU MOLDOVAN