ANUNȚ

     Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud cu sediul în municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, organizează concurs de promovare în baza art.VII alin.(3) lit.a) din O.U.G. nr.156/2024 și art.VII alin.(7) și alin.(37) din O.U.G. nr.121/2023, pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de conducere vacantă, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână de:

♦ director executiv, clasa I, gradul II la Direcția economică - 1 post.

I.    Condiţii de participare la concursul de promovare: 
    
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art.483 alin.(2) coroborate cu prevederile art.386 lit.a) și ale art.468 alin.(2) lit.b) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, astfel:
♦    să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
♦    să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitate, respectiv 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de conducere;
♦    să fie absolvenți de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință - știinte economice;
♦    să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art.57 alin.(2) din Legea nr.199/2023;
♦    să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii.
       

Concursul de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante constă în 3 probe succesive, după cum urmează:
verificarea eligibilităţii candidaţilor - în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere; Rezultatul eligibilităţii candidaţilor - Urmează
în data de 12.06.2025, ora 12:00 - proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă; Rezultatul probei scrise - Urmează
interviul, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor - în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului la proba scrisă. Rezultatul probei interviu - Urmează

   Probele concursului de recrutare se vor desfășura la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, municipiul Bistrița, Piața Petru Rareș nr.1.

II. Dosarul de înscriere la concursul de promovare conține, în mod obligatoriu:
a)formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa nr.10 din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din OUG nr.121/2023, postat pe site-ul autorităţii:
www.portalbn.ro, Secţiunea „Informații de interes public” - „Solicitare informații de interes public” - „Formulare tipizate puse la dispoziția cetățenilor”  - „Documente necesare înscriere concurs recrutare”;
b)curriculum vitae, modelul comun european;
c)copia cărţii de identitate;
d)copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
e)
copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei  eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor Codului administrativ, după caz;
f)copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
g)copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art.57 alin.(2) din Legea nr.199/2023, cu modificările și completările ulterioare;
h)cazierul administrativ.
Copiile de pe actele solicitate se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.


III.     Modalitatea de înscriere la concursul de promovare:
    Dosarele de concurs se pot depune personal de către candidați la sediul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa Piaţa Petru Rareş nr.1, de luni până joi, între orele 07:30 - 16:00, respectiv vineri între orele 07:30 - 13:30, se pot transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se pot transmite în format electronic, la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 09.05.2025 - 28.05.2025, inclusiv.
       Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro după terminarea programului de lucru al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, respectiv 09.05.2025 - 28.05.2025, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului. 
       Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura autorității, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de promovare. 

   

Bibliografie și tematică:
1.Constituția României, republicată;
•    cu tematica Constituția României, republicată.
2.
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare: 
►    Partea I;
•    cu tematica Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Definiţii generale aplicabile administraţiei publice; Titlul III Principiile generale aplicabile administraţiei publice.
►    Partea a II-a Titlul I și Titlul II;
•    cu tematica Titlul I Guvernul; Titlul II Administraţia publică centrală de specialitate.
►    Partea a III-a Titlul V;
•     cu tematica Titlul V Autorităţile administraţiei publice locale: Capitolul VI Consiliul judeţean;  Capitolul VII Preşedintele şi vicepreşedinţii consiliului judeţean; Capitolul VIII Actele autorităţilor administraţiei publice locale.
►    Partea a IV-a Titlul I; 
•    cu tematica Titlul I Prefectul şi subprefectul.
►    Partea a VI-a Titlul I și Titlul II; 
•    cu tematica Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Statutul funcţionarilor publici.
3.
Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
•     cu tematica Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4.
Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
•    cu tematica Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
5.
Legea nr.82/1991-Legea contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
•    cu tematica Legea nr.82/1991-Legea contabilității, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
6.
Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
•    cu tematica Capitolul III Procesul bugetar.
7.
Ordonanța Guvernului nr.119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
•    cu tematica Capitolul II: Dispoziţii privind controlul financiar preventiv.
8.
O.M.F.P. nr.1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
•     cu tematica NORME METODOLOGICE privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.

    
I. ATRIBUȚIILE POSTULUI:
A. Atribuții privind activitatea de buget:
1. organizează activitatea de fundamentare şi elaborare a proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al judeţului Bistrița-Năsăud, în baza solicitărilor structurilor funcționale din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud şi respectiv, din partea instituţiilor şi serviciilor publice aflate în subordonarea/coordonarea acestuia, asigurând repartizarea resursele financiare necesare realizării obiectivelor prevăzute în programele şi proiectele aprobate, atât în faza de buget  initial cât și în cea rectificativă;
2. analizează solicitările primite de la unitățile administrativ teritoriale locale, în vederea repartizării de către Consiliul Judeţean Bistrița-Năsăud a sumelor alocate de la bugetul de stat, a cotelor şi/sau sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, în funcţie de criteriile stabilite prin legislaţia în vigoare;
3. organizează activitatea de centralizare a datelor de fundamentare pentru estimarea necesarului de resurse financiare ale unităților administrativ-teritoriale, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală, pentru proiecte de infrastructură care necesită cofinanţare locală;
4. organizează şi verifică întocmirea şi depunerea la termen a proiectului de buget prognozat al Judeţului Bistriţa-Năsăud pe toate sursele de finanţare, pentru anul următor şi estimările pe următorii 3 ani, conform scrisorii cadru transmise anual de Ministerul Finanţelor Publice; 
5. analizează şi avizează rapoartele de specialitate la proiectele de hotărâri iniţiate de compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud, cu implicaţie asupra bugetului de venituri şi cheltuieli al judeţului Bistrița-Năsăud.
B. Atribuții privind investițiile publice:
1. organizează activitatea de întocmire a proiectului Programului anual al investițiilor publice al judeţului Bistriţa – Năsăud, în baza solicitărilor primite de la structurile funcționale din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud şi respectiv, din partea instituţiilor şi serviciilor publice aflate în subordonarea/coordonarea acestuia, atât în faza de buget initial cât și în cea rectificativă;
2. organizează monitorizarea periodică a gradului de realizare/implementere a obiectivelor de investiții aprobate prin programul anual al investițiilor publice, atât pentru obiectivele de investiții derulate de personalul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, cât și pentru instituțiile publice aflate în subordonarea/coordonarea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.
C. Atribuții privind execuţia bugetului, organizarea şi conducerea contabilităţii:
1. monitorizează execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al județului Bistrița-Năsăud;
2. organizează, îndrumă, conduce, controlează şi răspunde de desfăşurarea în mod eficient a activităţii financiar-contabile, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
3. organizează activitatea de conducere a evidenței analitice a bunurilor care alcătuiesc domeniul public și privat al județului și a modificărilor care apar în structura acestora, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
4. organizează activitatea de conducere a contabilităţii, de urmărire a încasării veniturilor şi a creanţelor bugetare, de contractare şi administrare a datoriei publice;
5. verifică modul de utilizare a fondurilor aprobate prin buget, împreună cu serviciile din cadrul apartului de specialitate;
6. ia măsuri privind respectarea procedurilor referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
7. verifică şi ia măsuri pentru respectarea disciplinei bugetare şi răspunde de aplicarea prevederilor legale privind bugetul de venituri şi cheltuieli;
8. monitorizează, asigurarea corelaţiei dintre creditele aprobate prin buget, nivelul dispoziţiilor de repartizare şi cel al plăţilor nete de casă;
9. verifică modul de conducere a evidenţei contabile sintetice şi analitice a veniturilor şi cheltuielilor aprobate conform clasificaţiei bugetare;
10. verifică conducerea evidenţei contabile sintetice şi analitice a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile;
11. organizează activitatea privind întocmirea şi depunerea la termen a situaţiilor financiare periodice; 
12. propune spre aprobare proiectul contului de execuţie a bugetului de venituri și cheltuieli al judeţului Bistrița-Năsăud, trimestrial şi anual;
13. analizează modul de efectuare a operaţiunilor de inventariere;
14. angajează instituţia, prin semnatură, alături de ordonatorul de credite;
15. furnizează datele necesare luării deciziilor din domeniul său de activitate la nivelul Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud;
16. verifică şi avizează referatele de necesitate privind solicitările formulate de către structurile funcţionale din cadrul Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud;
17. verifică respectarea disciplinei de casă pentru valorile băneşti din cadrul Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud;
18. verifică respectarea îndeplinirii la termen a obligaţiilor  instituţiei faţă de bugetul de stat şi terţi, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
19. colaborează cu instituţiile şi agenţii economici de interes judeţean şi local, cu celelalte direcţii din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean, cu ministerele şi alte organisme legate de domeniul său de activitate, cu consililie locale, cu unităţile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud.
D. Atribuții privind stabilirea şi încasarea veniturilor proprii pentru Consiliul Judeţean Bistrița-Năsăud și instituțiile subordonate:
1. organizează activitatea de elaborare a propunerilor privind stabilirea taxelor locale și a taxelor speciale, pentru realizarea de venituri proprii atât în cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud cât şi pentru instituţiile şi serviciile publice aflate în subordonarea/coordonarea Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud;
2. verifică gradul de încasare a veniturilor, raportat la nivelul planificat;
3. organizează şi verifică modul de urmărire şi încasare a veniturilor bugetului judeţului Bistrița-Năsăud;
4. analizează şi face propuneri Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud în vederea emiterii de hotărâri privind stabilirea, modificarea, încasarea şi urmărirea impozitelor şi taxelor locale și a taxelor speciale, în condiţiile legii;
5. analizează posibilitatea realizării unor venituri proprii ale bugetului judeţean şi propune luarea de măsuri pentru valorificarea acestor venituri;
6. solicită situaţii privind veniturile şi cheltuielile realizate de către instituțiile publice subordonate.
E. Atribuții privind activitatea de atribuire a contractelor de finanțare încheiate în conformitate cu prevederile Legii nr.350/2005, respectiv Legea nr.69/2000:  
1. organizează activitatea de management financiar pentru proiectele care beneficiază de finanțare nerambursabilă de la bugetul județului Bistrița-Năsăud, pe baza metodologiilor aprobate și a legislației în vigoare.
F. Atribuții privind repartizarea de sume către unitățile administrativ-teriotoriale de pe raza județului și către unitățile de cult aparținând cultelor recunoscute în România:
1. organizează activitatea de repartizări de sume către unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului; 
2. organizează activitatea de repartizări de sume către unitățile de cult aparținând cultelor recunoscute în România, conform reglementărilor legale în vigoare.
G. Atribuții privind activitatea administrativă la nivelul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, inclusiv a parcului auto:
1. organizează activitatea administrativă la nivelul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud;
2. organizează activitatea parcului auto aflat în utilizarea personalului din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud;
3. avizează referatelor de necesitate în vederea elaborării la nivelul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a Programului anual al achizițiilor publice.
H. Participă la implementarea proiectelor finanțate din fonduri rambursabile/nerambursabile, naționale sau externe unde este nominalizat prin dispoziție a președintelui consiliului județean în echipele interne de proiect.

II. Pentru realizarea responsabilităţilor de conducere, coordonare şi control, exercită următoarele atribuţii specifice:
a)    Atribuţii privind planificarea activităţii:
1. răspunde de primirea, evidenţa corespondenţei repartizate structurii funcţionale, de soluţionarea acesteia în termen şi comunicarea răspunsurilor, în conformitate cu reglementările interne în materie aprobate prin dispoziţia preşedintelui consiliului judeţean;
2. asigură repartizarea atribuţiilor, precum şi a sarcinilor specifice activităţilor de specialitate  aferente personalului din cadrul structurii coordonate;
3. asigură prioritizarea activității personalului din subordine către obiectivele prioritare ale autorității şi stabilește modul de ducere la îndeplinire ale acestora;
4. asigură elaborarea și implementarea strategiilor din domeniul de competenţă a consiliului județean, la nivelul structurii conduse.
b) Atribuţii privind activitatea de organizare:
1. organizează evidenţa operativă a realizării atribuţiilor şi sarcinilor scadente, urmăreşte stadiul realizării şi ia măsuri pentru îndeplinirea acestora, inclusiv prin organizarea periodică de întâlniri de lucru cu personalul din subordine; 
2. asigură continuitatea activității în cadrul structurii în caz de absență a unui funcționar public/salariat;
3. participă în mod obligatoriu la şedintele consiliului judeţean sau ale altor foruri deliberative, consultative, executive sau organizatorice înfiinţate în cadrul consiliului judeţean, asigurând asistenţa de specialitate în domeniile şi activităţile de care răspunde, preluând sarcinile trasate şi/sau raportând despre modul de îndeplinire al acestora la termenele stabilite în acest sens sau ori de câte ori este necesar;
4. răspunde pentru întocmirea fişelor de post pentru personalul din subordine;
5. face propuneri pentru modificarea şi completarea regulamentului de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al consiliului județean aferente sectorului de activitate condus;
6. asigură întocmirea programului/raportului săptămânal al structurii pe care o conduce şi repartizează sarcinile zilnice personalului din subordine; 
7.  asigură colaborarea pentru soluţionarea unor probleme complexe cu toate compartimentele de specialitate, instituţiile şi societățile comerciale din subordinea sau de sub autoritatea consiliului judeţean, pe domeniul său de competență;
8.  răspunde de rezolvarea sarcinilor primite de la preşedinte, în timp util conform metodologiei elaborate în acest sens;
9.  ia măsuri privind studierea şi cunoaşterea de către personalul din subordine a legislaţiei în vigoare şi a reglementărilor interne în vederea aplicării acestora;
10. avizează planificarea/replanificarea concediilor de odihnă pentru personalul din subordine și asigură efectuarea lor astfel încât activitatea să se desfășoare fără disfuncționalități; asigură rechemarea din concediu în situaţii temeinic justificate;
11. asigură elaborarea procedurilor privind utilizarea serviciilor online aferente direcției conduse, conform prevederilor legale și implementarea acestora.
c) Atribuţii privind activitatea de conducere şi coordonare: 
1. răspunde de armonizarea deciziilor și acțiunilor pentru realizarea obiectivelor structurii conduse;
2. coordonează activitatea de întocmire a referatelor de specialitate şi rapoartelor pentru susţinerea proiectelor de hotărâri ale consiliului judeţean şi pentru dispoziţiile preşedintelui consiliului judeţean, în domeniul său de activitate;
3. răspunde de elaborarea în termen şi cu conţinut corespunzător a analizelor, informărilor, rapoartelor de specialitate, propunerilor de acte administrative şi a altor lucrări elaborate în domeniile de care răspunde, cu respectarea metodologiilor specifice aprobate în acest sens;
4. asigură şi răspunde de rezolvarea în termen, cu respectarea legislaţiei în vigoare a cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor, propunerilor şi a altor documente de corespondenţă repartizate spre soluţionare structurii;
5. coordonează activitatea de perfecţionare profesională a personalului structurii pe care o conduce/coordonează, asigurând participarea la cursuri a funcţionarilor publici/personalului contractual şi valorificarea cunoştinţelor acumulate de către aceștia;
6. răspunde de respectarea programului de activitate şi a disciplinei în muncă de către personalul din subordine;
7. înaintează, după caz, urmare a analizei propunerile în vederea ocupării posturilor vacante din cadrul structurii coordonate;
8. ia măsuri și răspunde de punerea în aplicare, în cel mai scurt timp, a actelor normative specifice domeniului de activitate al structurii conduse, precum și actualizarea în cazul modificărilor și completărilor ulterioare;
9. acordă asistență de specialitate instituțiilor publice subordonate consiliului județean în domeniul său de activitate;  
10. răspunde de implementarea  strategiilor din domeniul de competenţă  a consiliului județean, la nivelul structurii conduse.
d) Atribuţii cu privire la activitatea de control:
1. răspunde de realizarea în termen şi în condiţii calitative corespunzătoare a atribuţiilor şi sarcinilor proprii ce revin structurii funcţionale pe care o conduce;
2. verifică modul de îndeplinire a sarcinilor repartizate personalului din subordine;
3. urmăreşte completarea continuă a fondului de material documentar de specialitate, asigurând contractarea abonamentelor la publicaţiile de specialitate, conform metodologiei, realizarea colecţiilor de acte normative şi de specialitate;
4.  asigură implementarea sistemului controlului intern; 
5. implementează sistemul de control intern managerial al autorității;
6. asigură ducerea la îndeplinire la termen a măsurilor dispuse de către Curtea de Conturi, Compartimentul audit public intern și a președintelui consiliului județean în cadrul ședintelor operative;
7. asigură, în perioada de control, reprezentanților Curții de Conturi, punerea la dispoziție a documentelor solicitate.
e) Atribuţii privind activitatea de evaluare: 
1. asigură periodic analiza şi evaluarea posturilor, a performanţelor profesionale individuale, în raport cu obiectivele individuale și cerinţele postului pentru personalul structurilor funcţionale, conform legii;
2. verifică, permanent, utilizarea integrală a timpului de muncă a personalului din subordine și asigură creșterea contribuției fiecărui funcționar public/ salariat la rezolvarea sarcinilor încredințate.
Notă: atribuțiile sunt extrase din fișa postului vacant.
        
          Relaţii suplimentare se pot obţine la Compartimentul resurse umane (persoană de contact: Clapa Ileana-Maria - consilier principal) din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, telefon 0263-211460 sau 0263-213657, fax:0263214750, e-mail: clapa.ileana@portalbn.ro .

PREŞEDINTE,
EMIL RADU MOLDOVAN

 

 

 
Close Search Window