ANUNȚ
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud cu sediul în municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, organizează concurs de recrutare în baza art.VII alin.(3) din O.U.G. nr.115/2023 și art.VII alin.(7)/XI din O.U.G. nr.121/2023, pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de execuție vacantă, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână de:
♦ consilier, clasa I, grad profesional asistent - Compartimentul relații publice, registratură, Serviciul coordonare instituții subordonate, relații publice, Direcția juridică, administrație locală - 1 post.
I. Condiţii de participare la concurs:
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
♦ are cetăţenia română şi domiciliul în România;
♦ cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
♦ are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
♦ are capacitate deplină de exerciţiu;
♦ este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
♦ îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
♦ nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
♦ nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
♦ nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
♦ nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
♦ i s-a aplicat una dintre modalitățile de ocupare a funcțiilor publice prevăzute la art.466 alin.(2) din Codul administrativ.
II. Condiţii de studii și alte condiții specifice prevăzute în fișa postului:
♦ studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
♦ limbi străine (necesitate și nivel de cunoaștere):
a) limba engleză - nivel avansat, cunoștințele se vor testa în cadrul probei suplimentare;
și
b) limba germană - nivel avansat, cunoștințele se vor testa în cadrul probei suplimentare.
♦ vechime în specialitate studiilor necesară pentru exercitarea funcţiei publice: 1 an.
Concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă constă în 4 probe succesive, după cum urmează:
a) verificarea eligibilităţii candidaţilor - în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere; Rezultatul verificării candidaților poate fi accesat aici;
b) în data de 26.08.2024, ora 10:00, proba suplimentară de testare a nivelului cunoștințelor lingvistice de comunicare în limba engleză (nivel avansat) și limba germană (nivel avansat); Rezultatul probei suplimentare poate fi accesat aici;
c) în data de 29.08.2024, ora 12:00 - proba scrisă, care constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă; Rezultatul probei scrise poate fi accesat aici;
d) interviul, în cadrul căruia se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor - în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului la proba scrisă. Rezultatul probei interviu poate fi accesat aici;
e) Rezultatul final poate fi accesat aici.
Probele concursului de recrutare se vor desfășura la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, municipiul Bistrița, Piața Petru Rareș nr.1.
Menționăm că pot participa la proba scrisă din data de 29.08.2024, doar candidații declarați admiși la proba suplimentară de testare a nivelului cunoștințelor lingvistice de comunicare în limba engleză (nivel avansat) și limba germană (nivel avansat).
III. Dosarul de înscriere la concurs conține, în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa 10 din OUG nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din OUG nr.121/2023, postat pe site-ul autorităţii: www.portalbn.ro, Secţiunea „Informații de interes public” - „Solicitare informații de interes public” - „Formulare tipizate puse la dispoziția cetățenilor” - „Documente necesare înscriere concurs recrutare”;
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor Codului administrativ, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.
Copiile de pe actele solicitate se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
IV. Modalitatea de înscriere la concurs:
Dosarele de concurs se pot depune personal de către candidați la sediul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa Piaţa Petru Rareş nr.1, de luni până joi, între orele 07:30 - 16:00, respectiv vineri între orele 07:30 - 13:30, se pot transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se pot transmite în format electronic, la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro, în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 24.07.2024-12.08.2024, inclusiv.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: cjbn@cjbn.ro după terminarea programului de lucru al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, respectiv 24.07.2024-12.08.2024, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura autorității, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.
V. Bibliografia/ Tematica/ Atribuțiile postului
1. Constituția României, republicată;
♦ cu tematica: Constituția României, republicată.
2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- Partea I;
♦ cu tematica: Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Definiţii generale aplicabile administraţiei publice; Titlul III Principiile generale aplicabile administraţiei publice.
- Partea a II-a Titlul I și Titlul II;
♦ cu tematica: Titlul I Guvernul; Titlul II Administraţia publică centrală de specialitate.
- Partea a IV-a Titlul I;
♦ cu tematica: Titlul I Prefectul şi subprefectul.
- Partea a VI-a Titlul I și Titlul II;
♦ cu tematica: Titlul I Dispoziţii generale; Titlul II Statutul funcţionarilor publici.
3. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
♦ cu tematica: Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
♦ cu tematica: Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
5. Legea nr.590/2003 privind tratatele, cu modificările și completările ulterioare;
♦ cu tematica:
- CAP.1 Definiții și tipuri de tratate: Secțiunea 1 – Definiții; Secțiunea a 2-a – Categorii de tratate;
- CAP.2 Procedura încheierii tratatelor:Secțiunea 1 – Aprobarea inițierii negocierilor; Secțiunea a 2-a – Desfășurarea negocierilor; Secțiunea a 3-a Aprobarea semnării; Secțiunea a 6-a – Intrarea în vigoare a tratatelor;
- CAP.4 Dispoziții diverse:Secțiunea a 4-a – Procedura încheierii înțelegerilor la nivelul autorităților administrației publice locale cu autorități similare din alte state.
6. Hotărârea Guvernului României nr.518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările și completările ulterioare;
♦ cu tematica: CAPITOLUL I - Dispoziţii generale; CAPITOLUL II – Indemnizația de deplasare; CAPITOLUL III – Transportul; CAPITOLUL IV – Alte cheltuieli; CAPITOLUL V - Modul de acordare şi de justificare a sumelor cheltuite în valută; CAPITOLUL VI - Dispoziţii finale - art.15.
7. Manciur Emilian – Protocol instituţional, Editura Comunicare.ro, Bucureşti, 2008, următoarele capitole;
Cap.III.Protocolul vizitelor de stat, oficiale, de lucru sau de altă natură pct.6;
Cap.IV.Eticheta în corespondenţă pct.1, 2, 7;
Cap.V.Acţiuni protocolare “intra muros”. Ţinute vestimentare cerute de uzanţele protocolare;
Cap.VI.Aspecte protocolare ale utilizării însemnelor de stat ale României şi ale sistemului naţional de decoraţii pct.1-4;
Cap.VII Organizarea și atribuțiile compartimentelor de protocol la instituțiile de stat și în sectorul privat. Norme generale de comportare la acțiuni protocolare pct.3.
♦ cu tematica:
- Cap.III Protocolul vizitelor de stat, oficiale, de lucru sau de altă natură pct.6 – Organizarea vizitelor în și din țară ale reprezentanților administrației locale și ai cercurilor private;
- Cap.IV Eticheta în corespondenţă: pct.1 – Suportul material și modul de întocmire a comunicărilor oficiale scrise; pct.2 – Formule de adresare către înalte personalități; pct.7 – Corespondența specială, pentru evenimentele deosebite;
- Cap.V.Acţiuni protocolare “intra muros”. Ţinute vestimentare cerute de uzanţele protocolare;(integral)
- Cap.VI.Aspecte protocolare ale utilizării însemnelor de stat ale României şi ale sistemului naţional de decoraţii: pct.1 – Istoricul apariției drapelului României; pct.2 – Modalități și împrejurări în care se arborează drapelul de stat; pct.3 – Istoric și descriere a stemei României; pct.4 – „Deșteaptă-te române!” imn național cu vechi tradiții;
- Cap.VII Organizarea și atribuțiile compartimentelor de protocol la instituțiile de stat și în sectorul privat. Norme generale de comportare la acțiuni protocolare: pct.3 - Aptitudini necesare și câteva reguli de comportare pentru personalul însărcinat cu protocolul.
ATRIBUȚIILE POSTULUI:
I.1 Atribuții privind relațiile externe la nivelul Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud și cooperarea interinstituțională pe plan extern:
1. exercită și asigură desfășurarea relațiilor externe de înfrățire / cooperare/ asociere/ parteneriat ale Județului Bistrița-Năsăud asumate prin acordurile/protocoalele încheiate cu autorități locale, organizaţii şi instituţii din străinătate;
2. întocmește documentele necesare pentru inițierea demersurilor administrative în vederea înfrățirii/cooperării/asocierii cu unități administrativ-teritoriale din alte țări, persoane juridice străine inclusiv cu parteneri din societatea civilă, precum și documentele pentru aderarea la asociații internaționale;
3. elaborează, în colaborare cu celelalte structuri ale aparatului de specialitate al consiliului judeţean, programul cadru anual al relațiilor internaționale, care se supune aprobării președintelui consiliului județean;
4. răspunde de monitorizarea întregului sistem de relaţii externe, înfrăţiri, parteneriate şi contacte externe de la nivelul consiliului județean, al serviciilor şi instituţiilor de interes judeţean aflate sub coordonarea consiliului judeţean;
5. răspunde de traducerea şi redactarea documentelor consiliului judeţean, din şi în limba străină, privind activitatea de relaţii externe;
6. răspunde de gestionarea materialelor şi a corespondenţei externe a consiliului judeţean, de rapoartele de activitate la finalizarea deplasărilor externe, de documentaţiile şi justificările legale a cheltuielilor;
7. răspunde de inițierea tuturor demersurilor necesare, împreună cu personalul desemnat din cadrul Direcţiei economice, pentru pregătirea deplasărilor delegaţiilor la diverse reuniuni internaţionale, pregătind documentele necesare, achiziționarea biletelor, a cazării și transportului extern și se îngrijeşte de decontarea cheltuielilor legate de acțiunile de protocol aprobate;
8. răspunde de elaborarea programului vizitelor şi al întâlnirilor oficiale ale reprezentanţilor consiliului judeţean cu delegaţii din ţară şi din străinătate în legatură cu derularea şi întreținerea relațiilor de parteneriat, asigurând organizarea activităților legate de desfășurarea acestora și se îngrijeşte de decontarea cheltuielilor legate de acțiunile de protocol aprobate;
9. răspunde de desfăşurarea în bune condiţii a convorbirilor cu reprezentanţii delegaţiilor oficiale străine și traducerea obiectivă, corectă, precum şi de confidențialitatea acestora;
10. gestionează și monitorizează rapoartele privind deplasările efectuate în cadrul îndeplinirii unor misiuni oficiale de către președintele consiliului județean sau consilierii judeţeni, precum și valorificarea acestora de către compartimentele de specialitate;
11. întocmește referate de necesitate și propuneri cu necesarul de achiziții de mărfuri și servicii necesare activității de relații externe, în vederea elaborării Planului anual de achiziții și răspunde de achiziționarea acestora;
12. în vederea cooperării și asocierii Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud cu parteneri din străinătate:
a) identifică posibilităţile de cooperare și asociere cu alte persoane juridice străine, inclusiv cu parteneri din societatea civilă, în vederea finanțării și realizării în comun a unor acțiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public județean, precum și posibilitățile de înfrățire ale județului Bistrița-Năsăud cu unități administrativ-teritoriale din alte țări și le înaintează sub formă de propuneri președintelui consiliului județean;
b) întocmește proiectele de documente de cooperare internaţională pe care conducerea consiliului judeţean doreşte să le încheie cu alte autorităţi din străinătate, protocoale, convenţii şi acorduri în concordanţă cu interesele naţionale şi le transmite spre avizare Ministerului Afacerilor Externe și Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației;
c) răspunde de derularea relațiilor, programelor şi proiectelor internaționale cu județele înfrățite, prezintă propuneri concrete legate de programele şi proiectele internaționale ale Președintelui Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud și colaborează cu direcțiile de specialitate în acest sens;
d) menţine şi dezvoltă relaţiile de informare, colaborare şi promovare cu reprezentanţele străine, ambasadele şi consulatele acreditate în România, cu camerele de comerţ şi alte organizaţii care pot deveni canale de promovare şi comunicare externă pentru judeţul Bistriţa-Năsăud;
e) asigură relaţiile Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud cu Asociaţia Regiunilor Europene (ARE), cu reprezentanţa la Bruxelles a Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR), cu alte instituţii şi organisme din străinătate;
13. acordă sprijin și consiliere consiliilor locale în activități de dezvoltare a relațiilor de cooperare externe;
14. participă la consultări cu instituții, asociații și alți actori locali în vederea eficientizării reprezentării internaționale a intereselor locale;
15. reprezintă județul în organizațiile internaționale din care face parte, dacă este delegat în acest sens, în limitele mandatului de reprezentare primit;
16. participă, alături de alte compartimente de specialitate ale instituției, la realizarea și implementarea proiectelor comune cu partenerii internaționali și naționali;
17. valorifică, alături de compartimentele de specialitate, informațiile cuprinse în rapoartele întocmite în urma deplasărilor oficiale;
18. elaborează şi redactează actele administrative (dispoziţii, proiecte de hotărâre) privitoare la domeniul relațiilor externe;
19. cunoaște, aplică și răspunde de actualizarea procedurilor operaționale privind activitatea de relații externe;
20. întocmește anual raportul privind activitatea de relații externe;
I.2. Alte atribuții:
1.întocmește referate și proiecte de dispoziție din sfera de activitate a Compartimentului relații publice, registratură;
2.în caz de absență a funcționarului public ..... din cadrul Compartimentului relații publice, registratură, îndeplinește atribuții de relații publice privind:
- coordonarea activității de registratură;
- activitatea de evidenţiere și rezolvare a petiţiilor adresate Consiliului Judeţean Bistrița-Năsăud;
- asigurarea accesului la informațiile de interes public, conform Legii nr.544/2001;
- asigurarea răspunsurilor la solicitările cetățenilor de reutilizare a documentelor în format deschis.
3.participă la întocmirea raportului anual de activitate al președintelui consiliului județean în baza rapoartelor comunicate de structurile funcționale ale aparatului de specialitate al consiliului județean;
4.asigură actualizarea Statutului județului Bistrița-Năsăud;
5.participă la întocmirea Strategiei de dezvoltare a județului Bistrița-Năsăud;
6.întocmește actele de prezentare și motivare și redactează proiectele de hotărâri cu privire la acordarea:titlului de „Cetățean de onoare al județului Bistrița-Năsăud”, a premiilor și recompenselor financiare precum și a stimulentelor financiare elevilor și cadrelor didactice din instituțiile de învățământ preuniversitar din judeţul Bistriţa-Năsăud pentru performanțele școlare obținute la etapa județeană și participarea la etapa națională a Olimpiadelor Naționale Școlare;
7.realizează activități privind organizarea festivităților publice ale consiliului județean cu privire la acordarea stimulentelor financiare, a premiilor, a titlului de „Cetățean de onoare al județului Bistrița-Năsăud” și a diplomelor de excelență, conform Statutului județului Bistrița-Năsăud, în colaborare cu Compartimentul Cabinet președinte;
8.Participă la implementarea proiectelor finanțate din fonduri rambursabile/ nerambursabile, naționale sau externe unde este nominalizat prin dispoziție a președintelui consiliului județean în echipele interne de proiect.
Notă: atribuțiile sunt extrase din fișa postului vacant.
Relaţii suplimentare se pot obţine la Compartimentul resurse umane (persoană de contact: Rais Daniela-Maria - consilier superior) din cadrul Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa, Piaţa Petru Rareş nr.1, telefon 0263-211.460 sau 0263-213.657, fax:0263214750, e-mail: rais.daniela@portalbn.ro.
PREŞEDINTE,
EMIL RADU MOLDOVAN